Objednávky vyřizuji a odesílám cca 1x týdně. Obruče vyrábím cca do 10 dní od objednání. Děkuji za pochopení.

Vlakem, metrem, lodí a pak tramvají... aneb cestování s obručí

I když se to na první pohled asi nezdá, dá se s obručí celkem pohodlně cestovat nejen vlakem, metrem, lodí a pak tramvají, ale i letadlem, nebo pěšky s batohem na zádech. Základem je pořídit si cestovní, neboli skládací obruč na hooping.
Taková obruč je na cestování pohodlná, protože ji složíte a tím zmenšíte její průměr, nebo ji rozložíte na jednotlivé segmenty a místo kruhu vám zůstane několik zahnutých tyčí. Snadno se vám pak hoop vejde třeba do kufru auta, do tašky, nebo si obruč pohodlně připnete na batoh. 

Na trhu existuje několik typů skládacích obručí, které se liší průměrem, váhou a mteriálem trubky, průměrem obruče a hlavně způsobem, jakým se obruč skládá.

skladaci obruc cestovani

1) Obruče z několika dílů

Jedním z typů cestovní obruče je taková, která je složená z několika dílů (většinou 4 - 6), které se od sebe dají oddělit a přidáním nebo ubráním dílů měníte průměr obruče (tu najdete např. u Hoopnotica). Nevýhoda je v plastových konektorech s pojistkou, které dílky spojují. Při nárazech se mohou časem zlomit, vypadnout, nebo jinak opotřebovat. Pokud budete chtít tento typ obruče, doporučuji sehnat takovou, která nemá konektory plastové, ale kovové.
Výhoda je, že obruč bývá docela dobře vyvážená, protože jsou konektory na několika místech obruče.

Podobným typem je obruč, která má díly uvnitř spojeny lankem, takže při rozložení nelze měnit průměr obruče, ale zase máte jistotu, že žádný díl neztratíte :). Tento typ obruče je české výroby a byl dostupný na dnes již neexistujících stránkách Kroužíme, krásníme.

 

2) Obruč v jednom kuse s jednou spojkou

Obruč v jednom kuse se skládá zmáčknutím na "čmudlík". Tím se obruč rozpojí, stočí na poloviční velikost a opět secvakne. Ale pozor, tady hodně záleží na materiálu, z kterého je obruč vyrobena. Pokud se jedná o polypro, nedoporučuje se obruč stáčet úplně, protože to hodně namáhá materiál, z kterého je trubka vyrobena. Oproti tomu pokud je obruč z materiálu HDPE, je tužší a odolnější a lze ji smotat na poloviční velikost.
Nevýhodou je, že častým smotáváním se opotřebovává spoj a obruč se šišatí. Doporučuje se ji nechávat co nejvíce rozloženou a skládat opravdu jen na cesty.

Já jsem s tímto typem skládací obruče nejvíc spokojená a proto jsem se rozhodla nabídnout ji i vám :)

Již brzy najdete tento typ skládací obruče zde na e-shopu.

 

3) Obruč v jednom kuse s "klouby"

Posledním typem, který znám, je Gospel hoop, který byl dříve k sehnání na dnes již neexistující stránce Nany hoops. Obruč je také v jednom kuse, má 2 "klouby", přes které se přetočí do tvaru 8 a následně překlopí na poloviční velikost.

................................................................................................................................................................

Skládací obruče jsou bezesporu skvělým společníkem na cestách. Mají ale i své nevýhody, které je pořeba brát v úvahu:

- spoje (hlavně pokud jsou plastové) jsou náchylnější ke zničení, proto je moc nedoporučuji u úplných začátečníků, kdy obruč často lítá všude možně :)

- často se trochu zkřiví (skládáním, rozkládáním a nevhodným skladováním) a nejsou pak úplné kruhy. V takovém případě se dají trochu srovnat silou (opatrně), nebo je nechat například "odležet" na podlaze, aby se obruč trochu vzpamatovala, nebo je prostě vykroužit :)

- osobně doporučuji mít doma klasickou obruč a rozkládací mít opravdu jen na cestování

............................................................................................................................................................

Já mám doma všechny tyto typy skládacích obručí a cestuji jen s jednou.
A to s tou, kterou mám na úvodní fotce připnutou na batohu. A protože jsem s ní nejvíc spokojená, přidala jsem ji do nabídky Světa hoopingu a nabízím jí tak i vám :)